5 online sessies die je kan volgen tijdens je lunchpauze. Zo inspireert WAT WAT je in mei.
Verwacht je aan:
Info op maat van kinderen houdt rekening met hun ontwikkeling op verschillende niveaus. Wil je die info ook kwaliteitsvol maken? Dan betrek je kinderen zelf.
Dr. Telidja Klaï is ontwikkelingspsychologe, met expertise in kinderen. Bij Ketnet werkt ze als aanbodproducent en expert. Ze vertelt je wat je moet weten over de ontwikkelingsniveaus en participatie van kinderen tot en met tien jaar.
Tijdens deze Engelstalige sessie leer je meer over een ‘video first’ aanpak voor jeugdinfo. Hoe gebruik je video om jongeren te informeren? En kan je TikTok daarvoor gebruiken?
Reid Aiton vertelt hoe ze het doen bij Young Scot. Reid leidt er het team rond digitale informatie, sociale media en stakeholder communicatie. Tijdens zijn sessie deelt hij vooral do’s en dont’s voor TikTok en Instagram Reels.
Tijdens deze sessie leer je bij over Search Engine Optimization, ofwel zoekmachineoptimalisatie. Hoe kunnen je teksten beter scoren op Google?
De SEO-experten van WiSEO leren je de basisprincipes van SEO kennen in hun sessie.
Je maakte een sterk jeugdinfoproduct. Nu moet je het ook up-to-date houden. Hoe pak je dat aan, zonder te veel tijd en energie te verliezen?
Tijdens deze sessie vertellen drie WAT WAT partners hoe zij dat doen. Travi, Wel Jong en Awel delen hun good practices: samenwerking, jongerenredactie en API.
Influencers zijn hot bij jongeren. Moet je daarom ook influencers inzetten om jongeren te bereiken met je info?
Publiq, partner van WAT WAT, was ook nieuwsgierig naar het antwoord. Zij zetten daarom voor hun organisatie een onderzoekstraject op. Tijdens deze sessie delen ze hun learned lessons.
Daarnaast vertelt de digitale strateeg van WAT WAT wat wij zelf al leerden uit samenwerkingen met influencers voor campagnes zoals Vibe Check.