[anysurfer.logo]

Samenwerken met influencers

Samenwerken met influencers

jeugdinfo   |  25 MEI 2023 | 12:15-13:15

87% van de Belgische jongeren volgt influencers op sociale media. Bij volwassenen is dat amper de helft. Dat bleek in 2022 uit de SMI-barometer, onderzoek van Arteveldehogeschool en Comeos bij 3.291 Belgische jongeren tussen 16 en 24 jaar en 1.760 +25-jarigen. 

Wat betekent dat voor jouw jeugdinfo?  Moet je influencers inzetten in je strategie? Is het slim om te investeren in samenwerkingen? 

Publiq, partner van WAT WAT, zocht het uit voor hun organisatie. In deze sessie vertellen ze over het onderzoekstraject dat ze hiervoor opzetten en wat ze eruit leerden. 

Ook de digitale strateeg van WAT WAT deelt tips. Onder andere wat we leerden uit onze samenwerkingen met influencers in functie van campagnes zoals Vibe Check

Wat haal ik uit deze sessie? 

We duiken in vragen zoals: 

  • Waarom zou je samenwerken met influencers? 
  • Wat is het verschil tussen een influencer en content creator
  • Moet zo'n samenwerking altijd veel kosten
  • Zijn er influencers buiten Instagram en TikTok
  • Waar kan je geschikte influencers vinden voor jouw thema? 
Concrete tips & tricks: 

  • over hoe je concept te pitchen 
  • over hoe je zorgt voor een vlotte samenwerking na de opstart  
  • over wat niet te doen als je gaat voor influencers

Waar en wanneer?

  • donderdag 25 mei
  • 12.15u-13.15u
  • online, via Zoom

Voor wie?

  • partners van WAT WAT
  • andere organisaties die jeugdinfo maken

Gratis voor deelnemers van de WAT WAT training.

Hoe inschrijven

Schrijf je in via de rode knop bovenaan.

Nicolas                    Janssen
Nicolas Janssen
  • Ondersteuner WAT WAT partnernetwerk
  • Online

€ 7,5 (sociaal tarief) - € 10 (standaardtarief) - € 20 (solidariteitstarief)

  • 25 MEI 2023 | 12:15-13:15

Gerelateerd nieuws