Ontwikkel je een nieuw jeugdinfoproduct? Zoals een website, folder of app? Met info waarmee kinderen en jongeren zelf keuzes kunnen maken en hun identiteit op een positieve manier ontwikkelen? Dan volg je de 7 WAT WAT-principes. Zo weet je dat het goed ineen zit.
“De 7 WAT WAT-principes waren inspiratie voor onze nieuwe checklist rond jeugdinfoproducten.” Kayla Depestel, Nupraatikerover.be (Vertrouwenscentrum Kindermishandeling)
“We kozen participatie als ons groeipunt. We zagen het nut daarvan al in én hadden daarin ook al stapjes gezet. Maar een duidelijk kader, en een structurele verankering in onze organisatie? Daar lagen nog kansen.” Esther Coolen, Te Gek!?
“De 7 keer waarom-oefening opende mijn ogen en die van mijn collega's. "WAAROM moeten we dit doen? Waarom moeten WIJ dit doen? Waarom moeten we DIT doen?" Dat leidde tot een belangrijk inzicht: less is more. Maar die 'less' moest wel echt doordacht zijn en optimaal afgestemd op de doelgroep, zodat we impact kunnen maken.” Ben De Witte, Vlaams Parlement (dienst communicatie)