[anysurfer.logo]

Inclusieve jeugdinfo: stel jouw vraag aan experten tijdens het WAT WAT inspiratiemoment

Inclusieve jeugdinfo: stel jouw vraag aan experten tijdens het WAT WAT inspiratiemoment

Jeugdinformatie   |  3 OKTOBER 2022

Laat je dinsdag 25 oktober inspireren over het thema inclusie op het WAT WAT inspiratiemoment in Brussel. Hoe maak je inclusieve jeugdinfoproducten? En kan dat wel, voor álle jongeren? 

Op ons inspiratiemoment brengen we 4 experten samen rond diversiteit in taligheid. Stuur bij je inschrijving meteen je eigen vragen. We leggen ze voor aan:

Wat staat er nog op het programma?

      • Elien Martens van Kei-Jong toont samen met een van hun jongeren hoe participatie vanzelfsprekend is voor hen. Ze organiseren cursussen en maken aangepaste publicaties voor jongeren van 16 tot en met 30 jaar met een lichte tot matige verstandelijke beperking. 
      • Liesa Carton (zij/haar), hoofdredacteur van watwat.be, vertelt hoe je jongeren informeert via de 7 WAT WAT principes.    
              • OP MAAT – het informatieproduct is aangepast aan de leefwereld van kinderen en jongeren: duidelijk, begrijpbaar, bruikbaar, herkenbaar en aantrekkelijk 
              • CORRECT en VOLLEDIG – het biedt een goed overzicht van verschillende, actuele mogelijkheden 
              • EMPOWEREND – het creëert een positieve impact op hun levenskwaliteit en versterkt hun positie in de samenleving om zelf keuzes te maken 
              • TRANSPARANT – de visie en beweegredenen van de makers van het product staan er duidelijk in beschreven, de informatie heeft niet als doel om religieus of politiek te beïnvloeden of te overtuigen en heeft geen commerciële doeleinden 
              • EFFECTIEF – heeft de beoogde impact op de doelgroep 
              • PARTICIPATIEF – de organisatie betrekt de doelgroep bij de ontwikkeling van het product 
              • EVALUATIEF/REFLECTIEF – de organisatie onderzoekt het bereik en de impact van de eigen werking en stuurt bij waar nodig 
Ook zij staan klaar om jouw vragen te beantwoorden.