Opgroeien betekent zo veel als 1000 dilemma’s verslaan. Kleur ik mijn haar blauw of toch maar niet? Is die mop racistisch of gewoon grappig? Is porno kijken illegaal? Het nieuwe informatiemerk WAT WAT wil jongeren van 11 tot 24 helpen in de zoektocht naar het antwoord. Er is niets mis met het antwoord zoeken bij een vriend of Google, maar bij WAT WAT weet je zeker: de informatie is op maat van jongeren, betrouwbaar, niet sturend en beter nog: WAT WAT heeft géén oordeel. Aan de wieg van WAT WAT staan minister van Jeugd Gatz, De Ambrassade en 70 jeugdinfopartners. Onze ambitie is een one-stop-shop maken van WAT WAT: 1 merk voor alle campagnes en vragen van jongeren.
WAT WAT beantwoordt nu al meer dan 1000 vragen van jongeren, maar ambieert meer. De komende jaren krijgen actuele vraagstukken een plek en wil het merk met on point communicatie jongeren op de juiste manier bereiken. Vandaag doet WAT WAT dit door de handen in elkaar te slaan met marketingbureau Trendwolves. Samen ontwikkelden ze een facebook messenger dilemmaspel: om te spelen tegen een vriend of je favoriete influencer.
8 jonge gasten lanceren mee WAT WAT. Chakir is 18, heeft 26.000 volgers op YouTube en maakte zijn middelbare school niet af. Hij is nu zelfstandig marketeer en influencer. Zijn dilemma: mijn ouders blij maken of mijn passie volgen. Stien EdLund is 17, goed voor 2,8 miljoen volgers op Musical.ly & andere socials. Zij vraagt zich af: moet ik mezelf zijn of doe ik anderen na? Chakir, Stien, Joppe, Kevser, Elfi, Elodie, Marco en Christina vuren de dilemma’s van hun jonge leven op hun volgers en andere kinderen & jongeren af. WAT WAT heeft niet de antwoorden, maar helpt kinderen & jongeren tussen 11 en 24 wel in hun zoektocht naar betrouwbare informatie. www.watwat.be of speel het facebook messenger spel tegen je vrienden of 1 van de 8 influencers.
Opties voor de dames & heren van de pers