Stel jezelf deze vraag: wat ben je met geweldige kampen en activiteiten, als je er geen aansluiting mee vindt bij jouw leden, kinderen en/of jongeren? Die simpele vaststelling ligt mee aan het succes van allerhande marketingtechnieken in de wereld van de profit. Banken, verzekeringsmaatschappijen, supermarkten, online winkels, maar ook KMO’s en ‘kleine zelfstandigen’ zetten allemaal, elk op hun manier, marketinginstrumenten en -technieken in. Om hun bedrijf bekend(er) te maken, te doen groeien en hun doelstellingen te realiseren.
Ook binnen het jeugdwerk is marketing niet langer de spreekwoordelijke olifant in de kamer. En terecht: wie zijn publiek beter kent, weet wat het wenst, mist of (net niet) op prijs stelt, kan flexibeler en efficiënter werken, en meer impact realiseren. Althans: dat is de bedoeling (en de achterliggende ambitie) van elke marcom-medewerker in het jeugdwerk. Of, correcter, zou het moeten zijn. De inzet van marketing ‘denken en doen’ is cruciaal geworden, ook voor jeugdwerkorganisaties.
Toch is dit alles veel makkelijker gezegd dan gedaan. De grootste uitdaging is hoe je op een werkbare manier marketinginzichten vertaalt en toepast, in het licht van de maatschappelijke missie en visie van jouw organisatie.
Zoek niet langer! De basisvorming die wij samen met FARO en Socius i.s.m. BAM (Belgian Association of Marketing) je aanbieden geeft antwoorden op vragen zoals:
Tijdens de vorming kom je meer te weten over:
Drie sessies van twee uur
Drie sessies van twee uur
Een sessie van drie uur
Johan Vanhaverbeke is MSc. Handelsingenieur (KU Leuven, 1977). Hij heeft ruime ervaring in management (o.a. BAT, Bonduelle, Vandemoortele, Alpro, KBC) en behaalde een master in Executive Interim Management aan de Universiteit Antwerpen (2002). Sinds 1988 is hij tevens als wetenschappelijk adviseur werkzaam bij BAM / Belgian Association for Marketing (voorheen Stichting Marketing / Stima Education), waar hij als programmadirecteur verantwoordelijk is voor een waaier aan opleidingen. Daarnaast is hij sinds 1995 docent en programmaleider voor de Prograduaat Marketing Management aan de Ehsal management School (EMS). Eveneens startte hij dat jaar als docent Marketing en aanverwante vakgebieden aan de KU Leuven, Campus Brussel.
525 euro (handboek en lunch inbegrepen)