Marketing wordt vaak geassocieerd met het verkopen van producten en diensten en het maximaliseren van winst. Logischerwijs kom je dan al snel terecht bij traditionele commerciële organisaties zoals banken, online retailers, verzekeringsmaatschappijen en luchtvaartmaatschappijen, die hun producten door middel van een goed uitgekiende marketingstrategie aan de consument proberen te verkopen. Maar ook social profit-organisaties kunnen gebruikmaken van marketing om hun bekendheid te vergroten of om hun producten en diensten extra in de verf te zetten.
FARO, Socius en De Ambrassade organiseren met BAM (Belgian Association of Marketing) een opleiding die antwoorden biedt op prangende vragen als:
Tijdens deze opleiding krijg je de belangrijkste inzichten aangereikt die niet alleen de voordelen van marketing voor de cultuur-, social profit- of nonprofitsector aantonen, maar ook hands-on aanbevelingen die meteen te implementeren zijn. Na deze opleiding kan je aan de slag met:
Voor jeugdwerkers en jeugdinfopartners die echt werk wil maken van marketing in haar of zijn organisatie: communicatie- en/of marketingmedewerkers of -verantwoordelijken, zakelijke coördinatoren en leidinggevenden. En ruimer, voor iedereen die meer publiek en resultaten wil boeken.
Prof. dr. Yves Van Vaerenbergh is hoogleraar marketing aan de KU Leuven. Hij doet onderzoek naar de marketing van diensten, klantenservice, en het managen van de klantervaring. Zijn onderzoek werd gepubliceerd in de meest hoogstaande wetenschappelijke tijdschriften (bv. Journal of the Academy of Marketing Science of Journal of Service Research).
In 2022 ontving hij de Emerging Service Scholar Award van de American Marketing Association. Deze award wordt jaarlijks toegekend aan de persoon die wereldwijd het meeste impact heeft gegenereerd met zijn of haar onderzoek in de eerste tien jaar na het behalen van het doctoraat. Daarnaast won hij meerdere awards voor onderzoek, onderwijs, en service.
Hij gaf wereldwijd keynotes en presentaties op conferenties, en was gastprofessor aan verschillende binnen- en buitenlandse universiteiten. Hij gaf (strategisch) marketingadvies aan verschillende organisaties, gaande van startups, KMOs tot multinationals. In 2020 richtte hij samen met vier andere partners KALEPA op (een spin-offbedrijf van de KU Leuven) dat organisaties helpt om klantgerichter te denken en te worden.
€550