StampMedia, Mediaraven, Quindo en Link in de Kabel slaan de handen in elkaar voor een vormingsreeks over fake news, specifiek voor jeugdwerkers.
Steeds meer jongeren komen online in aanraking met nieuws. Hoewel velen al over fake news gehoord hebben, vindt 36% het niet vanzelfsprekend om te weten of een nieuwsbericht echt is. Minder dan de helft van de jongeren past strategieën toe om de betrouwbaarheid van nieuws na te gaan, een kwart spreekt nooit met iemand anders over nepnieuws (cijfers: Apestaartjaren, 2022).
Hoe zit het in jouw jeugdwerking? Gaan jullie als jeugdwerkers met jongeren in gesprek over fake news? En hoe doe je dat dan?
Om jeugdwerkers hierbij te ondersteunen, ontwikkelden StampMedia, Mediaraven, Quindo en Link in de Kabel een vorming op maat van jeugdwerkers: a Piece of Fake!
De vorming is specifiek gericht op eerstelijns jeugdwerkers die dagelijks rechtstreeks met jongeren werken. Zowel professionele als vrijwillige jeugdwerkers zijn welkom, op voorwaarde dat zij een actieve rol opnemen binnen de jeugdwerking zodat de kennis nadien verspreid kan worden met collega-jeugdwerkers.
De vormingsreeks bestaat uit twee delen:
Voor het volgen van de volledige vorming (deel 1 en 2) wordt per deelnemende jeugdwerker een budget van 100 euro (vrijgesteld van BTW) voorzien voor de organisatie. Dat betekent dus dat jouw organisatie 100 euro krijgt als jij deelneemt.
Schrijf je in via onderstaande links. Je kan hier een keuze maken uit verschillende momenten in jouw regio. Je doet er dus maar één van deze:
Heb je vragen of wil je meer weten? Contacteer Lisanne Corijn, vormingsmedewerker bij StampMedia