"Zijn webteksten zo anders dan teksten op papier? En als ik voor jongeren schrijf, moet ik dan jongerentaal gebruiken?" Ja en nee. Dat zijn de korte antwoorden. In dit webinar van 1 uur geeft Liesa Carton, hoofdredacteur van watwat.be, de lange antwoorden.
Je krijgt eerst een beetje theorie mee.
Want webteksten schrijven is geen nattevingerwerk of 'kunst'. Heel wat onderzoek toont duidelijk aan wat werkt en niet werkt online. Onderzoek van Nielsen Norman Group, bijvoorbeeld. We gaan daar niet in detail op in (het is maar 1 uur), maar je krijgt wel de belangrijkste inzichten mee zodat ook jij je webteksten kan verbeteren.
We duiken daarna in vragen zoals:
Je krijgt concrete tips & tricks:
En natuurlijk heel wat voorbeelden van hoe wij dit allemaal toepassen op watwat.be.
Spoiler alert: heel veel is toepasbaar op webteksten in het algemeen, niet alleen op die voor jongeren.
Je krijgt de opname achteraf. Je kan je dus ook inschrijven als je niet op het moment zelf kan volgen.
Liesa Carton is hoofdredacteur van watwat.be. Daarvoor werkte ze als copywriter bij Schrijf.be en AGConsult, expert in online usability en conversie-optimalisatie.
Watwat.be is de Nederlandstalige infosite voor jongeren tussen 11 en 24 jaar in Vlaanderen en Brussel, gecoördineerd door De Ambrassade. Samen met meer dan 80 organisaties schrijven we vanop De Ambrassade elke dag aan info op watwat.be.
Watwat.be krijgt per jaar 1 miljoen bezoeken. 82% daarvan komt via Google. En 57% surft vanop een smartphone. In dit webinar ontdek je hoe watwat.be daar rekening mee houdt. Hoe we schrijven zodat jongeren vinden wat ze zoeken, in een taal die ze begrijpen.
Wil jij ook dat zoveel mogelijk jongeren dit zeggen?
"Oh, ik dacht dat ik 1 lange tekst ging krijgen, maar dat is niet zo. Het is kort, er staan woorden in vet, de titels zijn handig ... Dat is geweldig, had ik niet verwacht."
En zo weinig mogelijk jongeren dit?
"Ze hebben meer tijd gestoken in kleur en foto's dan in effectief goede tekst. Ik zou niet naar dit soort site gaan."
Schrijf je dan snel in voor deze online inspiratiesessie.
Schrijf je in via de rode knop bovenaan.
€ 7,5 (sociaal tarief) - € 10 (standaardtarief) - € 20 (solidariteitstarief)