Een doordachte aanpak van communicatie wordt voor elke socialprofitorganisatie steeds belangrijker. Communicatie helpt om doelgroepen te bereiken en doelstellingen te realiseren. Bovendien levert communicatie ook een belangrijke bijdrage bij het imago, de erkenning en dus ook de financiering van een organisatie.
Socialprofitorganisaties investeren steeds meer in de professionalisering van hun communicatie, met het nodige personeel en de vereiste middelen. Kortom, Socius, FARO en De Ambrassade organiseren daarom opnieuw een basisopleiding op maat van elke startende communicatieverantwoordelijke of –medewerker van een socialprofitorganisatie.
Tijdens dit meerdaags vormingsprogramma komen de belangrijkste en meest relevante communicatiethema’s aan bod. Docenten met een ruime ervaring in de praktijk en de academische wereld maken je wegwijs in communicatiebeleid, communicatieplanning, communicatiemiddelen en relevante communicatiethema’s zoals gedragsverandering en campagnes, storytelling, mediabeleid en sociale mediastrategie. We sluiten de opleiding af met een feedbackmoment waarbij je jouw praktijkcase voorstelt.
Benieuwd naar het volledige programma? Wil je graag inschrijven?
Volledige opleiding: € 400, aparte vormingsdagen: € 120