[anysurfer.logo]

Ontvang een professionele filmploeg in de paasvakantie

Ontvang een professionele filmploeg in de paasvakantie

Jeugdwerk   |  7 MAART 2023

We zijn op zoek naar jeugdwerkingen die een activiteit organiseren in de paasvakantie. Organiseer jij dan iets voor kinderen en jongeren, ben je een erkende jeugdvereniging en wil je graag meedoen in een nieuwe videocampagne? Laat dan snel van je horen!

We lanceren immers net voor de zomer de campagne ‘Zo ne goeie hebben wij nog niet gehad’ (werktitel) waarbij we meer maatschappelijke waardering willen voor vrijwilligers in het jeugdwerk. Concreet richten we onze pijlers op ouders waarvan hun kinderen deelnemen aan een jeugdactiviteit (kamp, speelplein, dagactiviteit,…) in de zomer.

Voor de campagne werken we met een video die opgenomen wordt in de paasvakantie. Wil jij dus graag je vrijwilligers/deelnemers van je activiteit in de spotlight zetten? Stel je dan kandidaat! Wie weet komen we wel langs bij jouw werking met een professionele filmploeg.  

Wat komen jullie doen?

  • We komen langs met een professionele filmploeg voor maximum 1 dagdeel (voormiddag/namiddag/avond).
  • We komen vooral beelden maken. Er hoeven geen getuigenissen/interviews gegeven te worden.
  • Indien we jou selecteren, bellen we jou op en spreken concreet verder af.

Wat moet ik doen?

  • Vul deze vragenlijst in vóór 24 maart (we vragen een contactpersoon en wat meer uitleg bij je activiteit).
  • GDPR gewijs zorg je mee om het portretrecht te realiseren. 
  • Uit het aanbod dat binnenkomt maken we een keuze waarbij we de diversiteit van het jeugdwerk zo goed mogelijk proberen weerspiegelen. 
  • Iedereen die de MS form invult, zal gecontacteerd worden of die al dan niet geselecteerd wordt.

Over de campagne

Vrijwilliger zijn in deze tijden brengt wat uitdagingen met zich mee en is veranderd in de tijd. Er is veel keuze aan vrijwillig engagement waardoor jongeren vaker 'shoppen' uit het aanbod. Jeugdwerkorganisaties vinden ook steeds moeilijker vrijwilligers. Daardoor kan een vakantie/jeugdaanbod soms niet doorgaan. Als ze hen al vinden zijn ze moeilijk te motiveren om een langdurig engagement aan te gaan.

De druk op vrijwilligers is groot: ouders worden steeds mondiger en veeleisender, de administratieve rompslomp wordt er niet beter op. Erkenning en appreciatie voor vrijwilligers in het jeugdwerk mag groter, vinden wij. Tijdens (zeker aan het begin) de zomer is er vaak negatieve beeldvorming over jeugdwerk, terwijl er 1 miljoen kinderen en jongeren een fijne zomer gehad hebben. Dit komt vaak niet aan bod. 

Daarom organiseren wij een campagne waarbij we meer waardering willen voor vrijwilligers in het jeugdwerk, gericht aan ouders. Voor de campagne werken we samen met communicatiebureau Kwin.

Vragen?

Stel je vraag aan Dorien: