[anysurfer.logo]

Werken met influencers? Begin er aan op de inspiratiedag WAT WAT

Werken met influencers? Begin er aan op de inspiratiedag WAT WAT

Jeugdinformatie   |  14 OKTOBER 2019

De Inspiratiedag WAT WAT van 8 november staat helemaal in het teken van werken met influencers.
Wil je in jouw campagnes graag werken met influencers, maar je hebt geen idee hoe hier aan te beginnen? Hoe zet je ze het best in? Is het betrekken van influencer altijd een goed idee? Benieuwd naar goede voorbeelden van campagnes die werkten met influencers? Dan is deze inspiratiedag iets voor jou! 

Programma

Jeroen Naudts van Arteveldehogeschool vertelt naar aanleiding van zijn onderzoek hoe je als merk gebruik kan maken van influencers. Hij onderzocht hoe Vlaamse mediamerken gebruik kunnen maken van influencers en waar kansen en uitdagingen liggen. Hij bevroeg daarvoor 1800 jongeren tussen 15 en 24 jaar en interviewde een aantal grote Vlaamse jongerenmediamerken én influencers en influencerbureaus. Op de inspiratiedag van WAT WAT vertaalt hij zijn bevindingen naar non-profit.

Daarna laten we enkele partners aan het woord die zelf ervaring hebben met influencers.

  • Marina Van den Nouweland van Kom op tegen Kanker toont ons hoe zij de campagne VloggersvsSigaretten hebben aangepakt. Kom op tegen Kanker zette in die campagne vloggers in om straffe filmpjes te maken om te waarschuwen over de stoffen die in sigaretten zitten. De campagne werd opgevolgd door de populaire Instagramreeks Instaverliefd. Kom er alles over te weten.
  • Emma Daeleman van WAT WAT vertelt op welke manier ze ambassadeurs inschakelde voor de campagnes van de lancering, Week tegen Pesten, de Stem van de Jeugd en Flowjob.
  • Wel Jong Niet Hetero laat micro-influencers het woord voeren voor hun organisatie. Wat zijn hun tips en tricks
  • Awel liet influencers vertellen over hun ervaringen met verliefdheid. Awel kan niet aanwezig zijn op de inspiratiedag, maar deelt wel hun tips.
Dit alles, én een vegetarisch broodje, van 10u tot 13u op De Ambrassade.