PERSBERICHT - Vandaag lanceren WAT WAT, VTM Nieuws en Het Laatste Nieuws De Stem van de Jeugd: een stemtest op maat van jongeren. De stemtest is een afgeleide van De Stem Van Vlaanderen. Via 20 stellingen en 20 korte video’s voor en door jongeren kom je te weten welke politicus bij je past. Met deze samenwerking willen jongereninformatiemerk WAT WAT en de mediapartners expliciet inzetten op het informeren van jongeren over politiek.
“De samenwerking met Medialaan is een logisch partnerschap. WAT WAT weet als geen ander hoe jongeren geïnformeerd willen worden. VTM Nieuws en Het Laatste Nieuws hebben de kanalen om zo veel mogelijk jongeren te bereiken."
Het snackdebat is bedoeld voor jongeren. We schotelen hen politieke snacks voor: politiek in een behapbaar formaat. De keuze voor de Brusselse snackbar La Tour du Midi als decor voor dit politieke debat was daarom evident. Geen podium met een comfortabele sofa en een ellenlang gesprek deze keer, maar wel kort, snackable en recht in de leefwereld van heel wat jongeren.
WAT WAT wil zo veel mogelijk jongeren informeren over de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen. In 700 snackbars, frituren en broodjeszaken vind je de WAT WAT-posters terug waar politici worden afgebeeld met hun favoriete frituursnacks. Politiek wordt in de hele campagne snackbaar verpakt.
“Elk jaar zien we rond de verkiezingen een stevige piek in onze bezoekerscijfers op watwat.be. De dagen vooraf gaan veel jongeren op zoek naar informatie. Traditioneel scoort de vraag hoe je geldig moet stemmen heel hoog, maar evengoed wordt er gezocht naar waar de politieke partijen voor staan. De samenwerking met Medialaan is een logisch partnerschap. WAT WAT weet als geen ander hoe jongeren geïnformeerd willen worden. VTM Nieuws en Het Laatste Nieuws hebben de kanalen om zo veel mogelijk jongeren te bereiken,” vertelt Emma Daeleman, campagnemanager bij WAT WAT.