Jongeren krijgen regelmatig te maken met online pestgedrag. Vaak vinden ze het 'normaal' en weten ze niet hoe erop te reageren (Apenstaartjaren 2024).
Daarom lanceert WAT WAT op 24 februari een digitale campagne rond dit thema in samenwerking met Tumult en het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten. De campagne toont jongeren:
Op 2 september 2024 gaf het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten de aftrap van Kies Kleur tegen Pesten, dé nieuwe jaarcampagne die de Week tegen Pesten vervangt. Samen met partners WAT WAT (De Ambrassade) en STIP IT van Ketnet, MNM en Radio2 roept het Netwerk iedereen op om samen een jaar lang in te zetten tegen pesten en aan een antipestbeleid te werken.
Naast de bouwstenen en de STIP IT-campagne als startschot, organiseren het Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten en haar partners het hele werkjaar lang informatieve momenten en campagnes voor verschillende doelgroepen, voornamelijk leerkrachten, jeugdwerkers, sportbegeleiders en ouders. De campagne van WAT WAT en Tumult is dus een kalendermoment dat deel uitmaakt van de jaarcampagne en zich specifiek tot jongeren zelf richt.