Hoe bereik je online meer jongeren als kleine organisatie? Kunnen jonge influencers van de wereld een betere plek maken? Tijdens Apestaartjaren kom je er alles over te weten. WAT WAT zet daarvoor partners en jongeren op het podium. Kom je ook? 19 mei in de Bijloke in Gent.
Meer jongeren bereiken: hoe doe je dat als kleinere organisatie? Je in hun digitale leefwereld profileren door een Instagram of Tiktok-account te maken, is een start, maar dan wat? Hoe ontdek je wat aanslaat en wat net niét werkt? Door opnieuw hun leefwereld in te duiken en het hen gewoon zelf te vragen! Vlaamse Scholierenkoepel, de Aasterse Jeugdraad VONK en De Brusselse Jeugdhuizen (JHOB vzw) vertellen je in deze sessie meer over de DO’s & DONT’s van hun digitale jongerencommunicatie.
Wie 'influencer' hoort, denkt misschien spontaan aan unboxing video's, rozewolkjesposts, hilarische TikToks en make-uptutorials. Daar hoeft het niet bij te blijven! Tijdens deze sessie geven we het woord aan jongeren die hun podium als 'influencer' gebruiken om de wereld een betere plek te maken. Moenia Ladhib (@ecossentials_), Marijne Van Boeckel (@pizzahorror), Evangeline Agape (@kriebelsessies), Merryl Njimegni (@mxxrrxxl) en Inke Gieghase (@queerperspective) leggen uit hoe en waarom ze gebruik maken van sociale media om mensen te informeren over thema's als duurzaamheid, body positivity, feminisme, mentaal welzijn, antiracisme en genderdiversiteit.
Ben je WAT WAT partner en kom je graag naar Apestaartjaren? Vormt de inschrijvingsprijs een drempel voor je organisatie? Mail Nicolas Janssen en ontvang een kortingscode. Zo kan je deelnemen voor de helft van de prijs: